niedziela, 20 stycznia 2013

Sernik grecki



Sernik a jednak nie całkiem sernik, gdyż nie ma w nim ani odrobiny sera twarogowego. Po raz pierwszy spróbowałam go podczas ostatnich świąt.  Poczęstowała mnie nim moja teściowa Helena, która co rusz zadziwia mnie swoimi nietuzinkowymi przepisami. Ten sernik był świątecznym przebojem. Lekki, puszysty, smaczny i taki rozpływający się w ustach. Nie "zamulający" jak tradycyjny sernik. Z powodzeniem można go serwować osobom mającym problemy trawienne. Wypróbowałam na własnym organizmie :) Wykonanie sernika jest niezwykle proste i szybkie. Dlatego  polecam go szczególnie  osobom mniej zręcznym w kuchni. 
Skoro jest to sernik bez sera to co jest jego  głównym składnikiem ?? 
Odpowiedź- jogurt grecki !!!



Składniki:

3 paczki herbatników ( petit beurre)
3 gęste jogurty greckie ( 400 ml każdy)
8 jajek
3 paczki budyniu waniliowego
3/4 szkl. oleju
1 i 1/2 szkl. cukru

do dekoracji : cukier puder lub polewa czekoladowa. 


Sposób wykonania:

Żółtka oddzielić od białek. Utrzeć je z cukrem na gładką masę. Dodać 3 jogurty ciągle mieszając. Dodać 3 sypkie budynie i olej. Dobrze wymieszać. Ubić pianę z białek. Połączyć masę z białkami. Lekko wymieszać, Ciasto powinno by lekko płynne.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia. Na spód ułożyć herbatniki. Na herbatniki wylać masę. 

Wstawić do nagrzanego do 180 st. C piekarnika. Piec godzinę. 

Po upieczeniu zostawić do wystygnięcia w uchylonym piekarniku. 

Po wystudzeniu sernik można udekorować cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.